Poradňa 8. 9. 2016
Čo by ste mali vedieť, než vyrazíte do obchodu? Ako postupovať, keď ste topánky zakúpili na internete? A ako sa dá brániť proti zamietnutej reklamácii?
Každý poznáme aspoň jedného človeka, ktorý niekedy reklamoval topánky. V tom horšom prípade ste topánky museli reklamovať priamo vy.
Obuv môžete reklamovať v predajni, v ktorej ste ju zakúpili alebo v niektorej z jej pobočiek. Ak ste obuv zakúpili na e-shope, prečítajte si reklamačný poriadok, ktorý nájdete na danom webe a topánky odošlite na uvedenú adresu spoločne s popisom nedostatku a faktúrou či iným dokladom o zaplatení. Všeobecný reklamačný formulár si môžete stiahnuť tu. Ak budete reklamovať topánky zakúpené priamo u nás, môžete využiť náš návratový list, kde je tiež možnosť vyplniť reklamáciu.
Nemusíte si schovávať krabicu ani visačky. Všetko, čo potrebujete, je doklad o kúpe a obuv, ktorú chcete reklamovať.
Ak nemôžete pokladničný doklad nájsť, postačí vám aj iný doklad o zaplatení - napríklad výpis z účtu. A ak ani ten nemáte, zákon povoľuje ešte ďalšiu možnosť - svedka, ktorý bol fyzicky prítomný pri kúpe a dosvedčí vám ju. V tomto prípade ale veľmi záleží na ústretovosti obchodníka a tiež na tom, či bude ochotný dohľadať a uznať platbu za tovar.
Pri odovzdaní tovaru vždy od predajcu požadujte reklamačný protokol. Posúdenie, či je vaša žiadosť o reklamáciu oprávnená, záleží na predajcovi. Ak nedostatok na vašich topánkach vznikol počas bežného používania, máte celkom vysokú šancu na kladné vybavenie reklamácie. Najčastejšie ide o tieto chyby:
Kladné posúdenie reklamácie môže znamenať vrátenie peňazí, výmenu tovaru alebo jeho opravu.
Väčšinou v prípadoch, keď k zničeniu topánky došlo vlastným neuváženým konaním. V nasledujúcich prípadoch bude pravdepodobne vaša reklamácia zamietnutá:
Pri spotrebnom tovare stanovuje občiansky zákonník dĺžku záručnej doby na dva roky od jeho prevzatia zákazníkom. Táto doba v niektorých prípadoch nezodpovedá životnosti daného tovaru. Predajcovia sa na tento fakt často odvolávajú a býva to jedným z dôvodov na odmietnutie reklamácie.
Pamätajte tiež na to, že doba reklamačného konania sa do záručnej doby nevzťahuje a záručná doba sa presne o tento čas predlžuje.
Ak vašu reklamáciu predajca zamietol, nevzdávajte to. Ešte existuje pár krokov, ktoré môžete podniknúť. Môžete napríklad podať sťažnosť Slovenskej obchodnej inšpekcii. Ak ani tam neuspejete, môžete si nechať vypracovať znalecký posudok a na jeho základe opätovne požiadať o reklamáciu. Toto riešenie vyjde často mnohonásobne drahšie, než kúpa úplne novej obuvi.
Počas nedeľnej prechádzky mestom sa vám zlomil opätok? Na nových mokasínach sa odlepila päta počas prechádzky lesom? Podľa predajcov ste sa dopustili zásadnej chyby - nepoužívali ste obuv adekvátne vzhľadom na jej účel.
Aký účel majú vaše topánky, sa dozviete z informačného letáku, ktorý dostanete pri kúpe. Obuv sa pri väčšine výrobkov delí podľa účelu do kategórií: pracovná, vychádzková, športová (podľa druhu športu), zimná, turistická, kúpacia, domáca a vojenská. Nevhodné používanie obuvi býva častým dôvodom zamietnutia reklamácie.
A ak potrebujete topánky nové, pozrite si naše športové a pracovné topánky - pánske i dámske.
Rubrika
Komentáre
Zatiaľ žiadne názory